تاکید بر رفع مشکلات کلیت ساختار مالیه‌ی عمومی کشور
تاکید بر رفع مشکلات کلیت ساختار مالیه‌ی عمومی کشور

دومین نشست کارگروه تخصصی  "بهبود حکمرانی، ارتقای پاسخگویی، شفافیت و انضباط مالی" با حضور رئیس، دبیر و اعضا به صورت حضوری و مجازی با تاکید بر رفع مشکلات کلیت ساختار مالیه‌ی عمومی کشور به میزبانی دیوان محاسبات برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی همایش، در این نشست که با حضور اعضای این کارگروه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد، دبیر کارگروه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص برنامه ها و دستورکارهای پیشرو پیشنهادات خود را ارائه کرد.

بر اساس این گزارش در ادامه این نشست نجفی‌خواه نسبت به درگیرشدن در موضوعاتی که به حل مسائل عمده‌ی نظام بودجه‌بندی مربوط نمی‌شوند هشدار داد و گفت: توجه اصلی باید بر کلیت ساختار مالیه‌ی عمومی متمرکز باشد، به این قرار که نظام بودجه‌بندی در هم‌پیوندی با سایر اضلاع نظام مالیه‌ی عمومی، از جمله نظام مالیاتی، محاسباتی و نظارتی، دیده شوند تا منظومه‌ی مسائل و مشکلات در دیدمانی کل‌نگرانه در کانون توجه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر محرومیت از نگرش‌های منسجم در زمینه‌ی تدوین و ارزیابی بودجه که ذیل مسأله‌ی اصلی غیاب حکمرانی یکپارچه قرار می‌گیرد نیز در رسته‌ی مسائل مهم مربوط معرفی می شود.

در ادامه غیاثیان به عنوان عضو کارگروه ضمن اعلام آمادگی جهت کمک به اهداف این همایش، کفت: عدم‌ ارتباط بودجه با برنامه‌های توسعه، فقدان سازوکار ناظر بر نظارت مالی، عدم‌امکان رسیدگی‌های شفاف و ثمربخش به دلیل نبود صورت‌های مالی دولت، و شاخص‌محور نبودن بودجه  از جمله معضلات اساسی نظام حکمرانی بودجه‌بندی به شمار می رود.

همچنین در پایان نشست نیز بار دیگر بر ضرورت تحقیق و استفاده‌ی مؤثر از فناوری‌ها و رویکردهای نوین در زمینه‌ی بودجه‌بندی در راستای حل مشکلات عدیده‌ی نظام حکمرانی بودجه بندی تأکید شد.

لازم به ذکر است این نشست،  روز دوشنبه مورخ 14 آذر ماه سال جاری به عنوان دومین نشست تخصصی کار گروه " بهبود حکمرانی، ارتقای پاسخگویی، شفافیت و انضباط مالی" به ریاست  "نجفیخواه"رئیس هیئت مستشاری دیوان محاسبات کشور، به دبیری دکتر علی رستمیان و حضور اعضای کارگروه به صورت حضوری و مجازی به میزبانی دیوان محاسبات کشور برگزار شد.


دوشنبه 14 آذر 1401 (1 year قبل)